Inköps- och logistikchef

Fassi Sverige AB - Vänersborg
ansök nu
fassi_logo
Vi söker nu en innovativ och handlingskraftig inköps- och logistikchef till vår verksamhet i Vänersborg.

Söker du en tjänst med snabba beslutsvägar där du som chef är med och påverkar viktiga processer i verksamheten? Vi på Fassi Sverige skapar en innovativ och kundanpassad produkt inom fordonsindustri och teknik och står inför en spännande tillväxtperiod. Vi söker dig som tänker övergripande och som vill vara med och utveckla samt modernisera vårt arbetssätt inom inköp och logistik och därmed blir en viktig

 

ARBETSUPPGIFTER
Som inköps- och logistikchef har du en viktig roll i organisationen med övergripande ansvar för att driva och utveckla inköps- och logistikverksamheten samt knyta ihop arbetsflödet från beställning till inleverans.

Du kommer arbeta strategiskt för att långsiktigt utveckla verksamhetsområdet samt ansvara för löpande effektiviserings- och förbättringsprojekt avseende inköp, leverantörsrelationer, internlogistik och lager. I rollen ingår budgetansvar samt personalansvar för en grupp på ca 6-7 personer. Du leder det operativa arbetet och tillsammans med lageransvarig ansvarar man för att verksamhetsområdet når sina uppsatta mål och KPI:er. Du rapporterar till VD och avrapporterar till Ledningsgruppen.

Sammanfattande arbets- och ansvarsuppgifter i rollen: 

  • Samordna inköpsarbetet
  • Översyn av antalet leverantörer
  • Skriva avtal med leverantörer
  • Arbeta strategisk och operativt med inköp- och orderberedningsarbetet
  • Knyta ihop flödet från beställning till inleverans samt säkerställa rätt material till företagets övriga verksamhet i rätt tid.
  • Personal – ansvar, arbetsledning, medarbetarsamtal, kompetensförsörjning, rekrytering, m.m.

 

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort engagemang och som med energi, prestigelöshet och driv ser till att få saker att hända. Du har förmåga att självständigt se samt driva potentiell utveckling framåt. För att trivas i rollen brinner du för att bygga struktur och att skapa starka samarbeten. För att lyckas i rollen har du en god ekonomisk förståelse samt ett kostnadsfokus.

Det är ett krav att ha en relevant utbildning inom inköp och/eller logistik eller motsvarande erfarenhet. Vi ser även att du har några års erfarenhet av liknande arbete inom inköp, logistik eller lager, där också kunskaper och erfarenhet av problemlösning och Lean ses som meriterande.
Vidare har du en bra systemförståelse och hög vana av att arbeta med system och Office-paketet, framförallt Excel. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid är meriterande.
Du har också goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift samt B körkort.

 

PERSONLIGA EGENSKAPER 
Du är en trygg person som besitter flerårig ledarskapserfarenhet och har en naturlig förmåga att coacha och motivera dina medarbetare mot gemensamma mål. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet och struktur. Du lägger stor vikt vid förbättringsarbete samt brinner för effektivisering och har vana att utforma och implementera instruktioner och rutiner. Du har en hög samarbetsförmåga och kan på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förmedla dina kunskaper och idéer.

 

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning där du arbetar och utgår från vår site i Vänersborg. Visst arbete sker dock även på plats på siten i Göteborg, vilket innebär att rollen innehåller dagsresor till Göteborg.

Tjänsten som Inköps- och Logistikchef är en direktrekrytering där du blir anställd av oss på FASSI AB. I denna rekrytering samarbetar vi med Eterni Sweden AB och alla eventuella frågor kring tjänsten hänvisar vi till Eterni och Linda Peterson.

Sök tjänsten genom att klicka på nedan länk. Urval sker löpande så sök redan idag

https://apply.recman.no/job_post.php?id=310189&sub_id=138&path=alfred

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Intresserad? Prata med vår HR-ansvarig för att boka en intervju

Camilla ringdahl

Camilla Ringdahl
HR-ansvarig