Teknisk Support

Fassi Sverige AB -
ansök nu
fassi_logo
Vi på Fassi arbetar med en spännande utveckling av våra kranar och produkter. Det innebär att våra produkter resulterar i alltmer tekniska lösningar och vi kan nu även supportera våra kunder på distans. Låter detta spännande? Läs vidare för att få reda på vad rollen som Teknisk Support hos oss arbetar med och sök idag för att bli vår nya Tekniska supporter!

Som teknisk support hos oss så kommer du ha möjlighet till varierande arbetsuppgifter, där mycket fokus ligger i att supportera våra lastbilskranar via mjukvaruprogram. Din främsta uppgift är att vara våra servicepartners och kunders stöd via telefon och lösa de tekniska problem som de kan stå inför på distans. Detta är en otroligt viktig och förtroendeingivande roll för våra servicepartners och kunder, då de får den hjälp de behöver snabbt – oavsett vart de befinner sig. Rollen har även kontinuerlig kontakt med våra kollegor på Fassi i Italien, vilket innebär unik möjlighet för kompetensutveckling.

Du kommer utföra felsökning av styrsystem men även elsystem och hydraulik på lastbilspåbyggnationer. Vid behov kommer du även att stötta och hjälpa kollegorna på våra interna verkstäder i deras dagliga arbete.
Rollen kommer även att på sikt, utefter din kunskap och erfarenhet, arbeta med utbildning och säkerställa att både våra interna och externa verkstäder har den kunskap de är i behov av, samt att de uppdateras om den senaste utvecklingen inom området.

I kombinationen av produkter med modern teknik och ett team med bred kunskapsbas skapas goda möjligheter för den drivna individen att utvecklas inom teknik och servicemarknad. Vi söker dig med motivation och ambition att bli en del i vårt team!

I rollen ingår:
• Teknisk support via telefon och på plats
• Felsökning och diagnostisering av styrsystem, hydraulik och elsystem
• Utbildning av externa verkstäder samt intern utbildning av personal
• Vid behov utföra service- och reparation på lastbilskranar och lastbilspåbyggnader

 

OM DIG
Du har ett stort tekniskt kunnande och är en naturlig problemlösare. Du har antingen tidigare erfarenhet av servicearbete med påbyggnationer, eller likvärdig dokumenterad fordonsinriktad utbildning. Du kan även ha erfarenhet av servicearbete på andra tunga fordon, så som skogs-, entreprenadmaskiner m.m. Tjänstens uppgifter innefattar mycket teknisk problemlösning både genom felsökning och genom diagnostisering via datorsystem samt ute i verkstad. Det innebär att du har förmåga att lära dig datorsystem samt affärssystem.

Då du kommer ha daglig kontakt med både kollegor, externa servicepartners samt kunder är din sociala förmåga viktig. Att prata inför folk är något du trivs med, du är lugn och professionell i ditt agerande och du är flytande i svenska i tal och i skrift. Uppgifterna kräver noggrannhet som försäkrar hög säkerhet och effektiv kommunikation i processens olika steg. Vid kontakt med vårt moderbolag i Italien sker konversationen på engelska både i tal och i skrift, vilket du behärskar.

Tjänsten kräver B-körkort då arbetet även kan ske ute hos våra kunder, C-kort är meriterande men inget krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, för rätt person finns i denna roll chansen att verkligen få utlopp för sin yrkesskicklighet och utvecklas vidare.

 

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående/efter överenskommelse

Omfattning: Heltid 100%

Anställningsform: Tillsvidare (ev. visstids-/provanställning tillämpas vid behov)

Sök tjänsten genom att skicka din ansökan till camilla@fassi.se. Skriv ”Teknisk Support” i rubriken.
Har du frågor kring tjänstens innehåll eller rekryteringsprocessen kan du höra av dig till Camilla, så hjälper hon dig!

Intresserad? Prata med vår HR-ansvarig för att boka en intervju

Camilla ringdahl

Camilla Ringdahl
HR-ansvarig